.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
داوطلبان برای انتخاب رشته به مراکز معتبر مراجعه کنند
معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران گفت: با توجه به بحث مافیای انتخاب رشته، دانش‌آموزان و خانواده‌ها برای انتخاب رشته به مراکز مشاوره مستقر در آموزش و پرورش شهرستان‌ها مراجعه کنند.

به گزارش شمال نیوز، این روزها کنکوری‌ها مشغول به انتخاب رشته بوده و با توجه به رتبه خود در حال انتخاب هستند، البته برخی رتبه‌ای که کسب کردند دور از انتظار و بعضی مورد انتظار بوده است.

با توجه به اینکه همواره برخی از افراد به‌دنبال سوءاستفاده از موقعیت افراد بوده و هستند، در حال حاضر شاهد مافیای انتخاب رشته هستیم که با توجه به استرس و نگرانی کنکوری‌ها سعی دارند این شرایط را به نفع خود تغییر دهند.

*مسیر شغلی و آینده داوطلب؛ مهم‌ترین موضوع در انتخاب رشته

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: دانش‌آموزان و خانواده‌ها برای انتخاب رشته به مراکز مشاوره مستقر در آموزش و پرورش شهرستان‌ها مراجعه کنند تا از پرداخت هزینه‌های اضافی جلوگیری شود.

اسفندیار نظری با بیان اینکه داوطلبان در انتخاب رشته رتبه کشوری و منطقه‌ای را در نظر بگیرند، اضافه کرد: داوطلبان باید براساس علاقه و توانایی خود رشته‌های موردنظر را انتخاب کنند.

وی با اعلام اینکه اولویت پذیرش برای داوطلبان در استان و شهرستان‌های خود است، افزود: داوطلبان در انتخاب رشته به بومی‌گرایی توجه کنند.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران با تأکید بر اینکه آنچه که در بحث انتخاب رشته مهم است مسیر شغلی و آینده داوطلب است، خاطرنشان کرد: باید داوطلبان رشته‌ای را انتخاب کنند که بعد از فراغت از تحصیل جذب بازار کار شوند.

نظری تصریح کرد: با توجه به اینکه تعداد شرکت‌کنندگان در کنکور سراسری و تعداد پذیرش آنان در دانشگاه‌ها تقریباً مساوی است، آنچه که اهمیت دارد انتخاب رشته، نوع دانشگاه و وضعیت شغلی آینده است که داوطلبان باید با آگاهی کامل نسبت به انتخاب رشته همت کنند.

وی در پایان گفت: با توجه به بحث مافیای انتخاب رشته توصیه ما به خانواده‌ها این است برای انتخاب رشته به مراکز مشاوره معتبر زیرنظر آموزش و پرورش مراجعه کنند.

منبع:فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.087 seconds.